Info (30) Crazyyyyy (25) Funny (19) General story (19) 4SABAH (15) cUTE (6) Reviews (1)

April 26, 2013

(Demokrasi) Artis yang mempunyai kaitan dengan pembangkang digam dan diketepikan??


1) Lagu 'Ni Kalilah' Ciptaan Clarence Anthonius
 

Radio Kerajaan mengharamkan lagu " NI kALILAH" ciptaan Clarence Abthonius kerana dikaitkan dengan tema parti politik pembangkang di SABAH

 


. 2)  Lagu ‘Panik’ Bunkface

Disebabkan terdapatnya perkataan "reformasi" didalam bait lirik lagu Panik disenarai hitam oleh Radio Telivisyen Malaysia (RTM).

3) Adam Corrie diboikot

Adam corrie  diboikot disebabkan menghadiri ceramah agama ahli Pembangkang???disebabkan gambar tersebut beliau tidak  lagi menerima tawaran berlakon dari mana-mana produksi...Kata Adam Corrie, lebih terasa apabila dua buah tawaran filem serta beberapa drama dan telemovie yang ditawarkan kepada saya tiba-tiba ditarik semula oleh pihak produksi. Dia juga mendakwa teruk dikecam, di maki di laman Facebook miliknya.

 
4) Man Rajalawak
 

Disebabkan khabar angina Man menyokong pembangkang, namanya yang pada awal disenaraikan untuk berlakon dalam drama akhir­nya ditolak oleh sebuah stesen TV.  

''wakil stesen TV itu mahu nama saya digugurkan
atas alasan saya penyokong parti pembangkang" --MAN
 
 
Kesian artis-artis menjadi mangsa Demokrasi disebabkan terlibat sedikit dengan pembangkang mereka diboikot oleh Pihak-pihak tertentu..mungkin produksi-produksi pun takut digam sebenarnya.... tapi yang menghairankan Salleh yaacob dan Nabil yang terang-terang membuat lawak menghina Pembangkang tidak pulak diGam...malah bertambah banyak tawaran contohnya Nabil...
 
 

0 comments:

Popular Posts

 
Copyright © 2011. 27 September . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Design by Herdiansyah . Published by Borneo Templates